Tuesday, February 25, 2014

Bathroom Cleaning Supplies

It's been ages since I've written a post for the "cleaning" category. It's actually quite a nice change. This post was inspired by one of the subjects I have this year: Public Health. I was going over some of my recent notes about disinfectants and it got me thinking about how we use these products so often, especially in the bathroom.

The bathroom is a damp room and bacteria love water. You can be 100% sure there is going to be bacteria (and other microorganisms) everywhere. But it's important that we keep these germs from spreading to prevent infections, which is why the best option is to clean your bathroom frequently.

There are people who like to use 1000 different types of products to ensure surfaces are spotless and others who prefer an all-purpose cleaner for everything. I like to think I'm somewhere in the middle. Here's a list of my go-to cleaning supplies:

Hace un montón que no escribo una entrada para la categoría de "limpieza". La verdad es que se agradece el cambio de tema. Le debo la inspiración para esta entrada a una de las asignaturas que tengo este año: Salud Pública. Estaba repasando los apuntes más recientes sobre desinfectantes y me dio que pensar en cómo usamos estos productos tan a menudo, sobre todo en el baño. 

El cuarto de baño es una habitación húmeda y a las bacterias les encanta el agua. Puedes estas 100% seguro/a que va a haber bacterias (y otros microorganismos) por todas partes. Pero es importante que evitemos que estos gérmenes se extiendan para prevenir infecciones, por lo que la mejor opción es limpiar el cuarto de baño a menudo. 

Hay personas a las que les gusta usar 1000 productos diferentes para asegurarse de que las superficies estén impecables y otras que prefieren un limpiador todo-en-uno. A mí me gusta pensar que estoy en medio de los dos casos. Aquí os dejo una lista de mis productos imprescindibles: 


1. Disinfectant Spray. 

I'm not a big fan of bleach. I really only use it when absolutely necessary. For everything else, there's Mastercard disinfectant spray. There are tons of different brands, but living on a budget and all, I'm happy using Mercadona's own brand (Bosque Verde). Price: 1,50€/75ml

I prefer using a spray rather than a simple liquid because it's easier to apply and ensures you get the whole surface covered.

Spray desinfectante. No me gusta la lejía. Sólo suelo usarlo cuando es estrictamente necesario. Para todo lo demás, está Mastercard el spray desinfectante. Hay millones de marcas, pero viviendo con un presupuesto, estoy más que contenta con la marca blanca de Mercadona (Bosque Verde). Precio: 1,50€/75ml

Prefiero usar spray antes que un simple líquido porque lo veo más fácil de aplicar y asegura que hayas cubierto toda la superficie. 

source

2. Toilet cleaner

Well, I guess this one was obvious...

Limpiador WC. Bueno, supongo que éste era obvio...

source


3. Window cleaner

In this case, it's actually mirror cleaner if like me you don't have windows in the bathroom. I like to use newspaper and a cleaner with a ammonia. Again, my go-to product is Bosque Verde at 0,89€ a bottle (and in this case, a little goes a long way).

Limpia cristales. En este caso, es más para los espejos, si no tienes ventanas en el baño, como es mi caso. Me gusta usar papel de periódico y un limpiador con amoníaco. De nuevo, mi producto a elegir es éste de Bosque Verde a 0,89€ la botella (y se usa muy poca cantidad). 

source

4. Floor cleaner

I just use the same floor cleaner throughout the house. My favourite? Bosque Verde Spa. 1,05€/bottle. 

Fregasuelos. Yo simplemente uso el mismo para toda la casa. ¿Mi favorito? Bosque Verde Spa. 1,05€/botella. 

source

And that's it. 

Y eso es todo. 

I like to keep my specific bathroom products in a basket behind the sink in the bathroom, along with microfiber cloths and a pair of rubber gloves. I keep the floor cleaner and the window cleaner with the rest of my cleaning products for now. 

Me gusta guardar los productos específicos para el baño en una cesta detrás del lavabo, junto con balletas de microfibra y un par de guantes. El fregasuelos y el limpia cristales lo guardo con el resto de productos por el momento. 

source


Wow, my first bilingual post...now that wasn't hard at all...

Vaya, mi primera entrada bilingüe...no ha sido nada difícil...

What products do you prefer? Please share in the comments below!!

No comments:

Post a Comment

Thank you for commenting on Life in Sam's Box!! I love hearing from you guys and reading your opinions and suggestions. I do read every comment and try to get back a.s.a.p. Please note that offensive or unkind words (don't worry, if you didn't like the project, you can say =)) will be deleted.